alfablog

alfablog

پایگاهی جهت بالا بردن علم و دانش
alfablog

alfablog

پایگاهی جهت بالا بردن علم و دانش

تحلیل بازر بورس و مجامع آن !

اتاق گفتگو

تحلیل تکنیکال چیست و چه کاربردی در بورس دارد؟


بیشتر بخوانید: اتاق گفتگو و کدال چیست و چه کاربردی دارد؟ سایت سنا، یک سایت مسئولیت پذیر است که صحت اطلاعاتی که از مقامات مسئول سازمان بورس منتشر می شود را قبول دارد و می پذیرد، اما صحت اطلاعاتی را که از سایر منابع به دست می آیند، به عهده آنها می باشد و از صحت این اطلاعات باید اطمینان پیدا کنند. توجه داشته باشید که در موارد بسیاری منظور از تحلیل بورس ، تحلیل شاخص کل بورس و یا تحلیل شاخص صنایع مختلف بورسی است. بهعبارتدیگر در این مواقع بهتر است سهام پر پتانسیل بازار را شناسایی نمایید و سودهای چند صددرصدی حتی در زمان افت شاخص کل بورس کسب نمایید. در صورت آشنایی با بازار بورس و شناخت فنهای تحلیل تکنیکال متوجه خواهید شد که این نوع از تحلیل بیشتر بر تحلیل آماری نوسانات قیمت سهم تکیه دارد و در تلاش است که با بررسی الگوهای گذشته و روندهایی که طی کرده و وضعیت کنونی سهم، به پیشبینی قیمتی سهم بپردازد.

مجامع بورسی

اگر به کارکرد یادگیری انسان نگاهی بیاندازیم، مجامع بورسی متوجه خواهیم شد که مغز، ابتدا موارد ساده را از میان اطلاعات بررسی کرده، ذخیره میکند و سپس به سراغ موارد پیشرفته میرود. جالب است بدانید پر استفادهترین نوع نمودار شمعی است که میان معاملهگران و تحلیلگران بورس، از جایگاه ویژهای برخوردار است، چون؛ در یک نگاه، تقریباً تمام اطلاعات به چشم آمده و درک وضعیت را آسان میکند. نتایج تحقیق وی نشان می دهد که از بین متغیرهای در نظر گرفته شده در الگو، نرخ ارز بیشترین تأثیر را بر تغییرات شاخص کل بورس در کوتاه مدت و میان مدت دارد. نخواهد بود. در انتها باید گفت که تقریبا تمامی تحلیل گران تکنیکال بر این باورند که عامل تغییر دهنده جهت عرضه و تقاضا، برآیند تحولات بنیادی و اقتصادی است و همین نیر هستش که قیمت ها را جابجا می کند و نمودارها به تنهایی عامل رشد یا افت قیمت ها نخواهند بود. بعلاوه بورس به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری در دسترس، هم برای سرمایه گذاران کلان و هم برای عموم مردم شده است. در واقع حجم معاملات در بورس یک ابزار ساده ای برای تشخیص این حرکات بزرگ در بازار سهام است. 

تحلیل بازار بورس

شما به عنوان یک معاملهگر باید این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که امکان دارد تحلیل بازار بورس با   معادلات در نظر گرفته شده شما با انتشار یک خبر یا تزریق هیجانات در بازار جور درنیاید و روند سهم برخلاف پیشبینی شما حرکت کند. جالب است بدانید که از بین تمامی ابزارهای موجود و معرفیشده در حوزه تحلیل تکنیکال، برخی از آنها بر روند کنونی و در حال حاضر سهم تمرکز دارند و برخی از آنها مختص پیشبینی روند آینده سهم هستند. واگرایی انواع مختلفی دارد و از نشانههای نسبتا مطمئنتر برای پیشبینی آینده قیمتی است. انواع نمودارهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال کدامند؟ نظریه بعدی در مورد تحلیل تکنیکال که توسط داو مطرح شد به این شکل است که نوسانات قیمتی بازار به صورت تصادفی نبوده و الگوها و روند آن در طی زمان تکرار خواهد شد. در اصل مواردی نظیر برخورد احساسی و تزریق هیجانات منفی و مثبت در بازار بورس منجر به ایجاد این تکرار میشوند. همانطور که در قسمتهای ابتدایی به این اصل اشاره کردیم، تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال از بهترین و پرکاربردترین روشهای معاملاتی در بازار بورس هستند. اصل تحلیل تکنیکال بر این معتقد است که همه موارد از جمله فرآیند اصول بنیادی نیز در قیمت یک سهم مشخص بوده، در ادامه تنها چیزی که بسیار مهم واقع میشود تحرکات قیمتی سهم است که با استفاده از آن میتوان میزان عرضه و تقاضای بازار را سنجید.

ارز نیما

لذا تحلیل بورس مثل ارز نیما با استفاده از اخبار و شایعات چهبسا اخبار موثق، روش مناسبی برای ورود به بازار سرمایه نیست. اما نکته قابل توجه اینکه، سرمایه گذاری در هر بازاری نیازمند اطلاعات و دانش میباشد که قبل از ورود به هر بازار، لازم است از این اطلاعات برخوردار باشید. این رویکرد شامل تجزیه و تحلیل سهامهایی است که به نظر میرسند به طور بالقوه برای نقاط ورود و خروج، جذاب باشند. تجزیه و تحلیل تکنیکال می تواند بر روی هر نوع اوراق بهادار که سوابق تاریخی معاملاتی را دارا می باشند مورد استفاده قرار بگیرد. نکته بسیار کلیدی برای تحلیل بورس این است که در کنار تحلیل بورس به دنبال اخبار و شایعات نباشید زیرا بسیاری از این اخبار و شایعات صرفاً تأثیرات مقطعی بر روی بازار بورس دارند و گاهاً برخی از این اخبار و شایعات با برنامهریزیهای خاصی منتشر میشوند که درنهایت به ضرر سرمایهگذاران خُرد خواهد شد و منافع ناشی از اخبار و شایعات غیر موثق به جیب منتشرکنندگان آنها خواهد رفت. زعفران، زیره، برنج، پسته، کشمش و سکه طلا، از جمله مواردی هستند که در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا مورد معامله قرار میگیرند. لذا در ابتدا به بیان شیوه مدل­سازی سیستم دینامیکی پرداخته شده و سپس در رابطه با شیوه کار اقتصاد سنجی و روش مورد استفاده اشاره می­گردد و توابع تخمین زده شده با روش داده های تابلویی و روش توسط نرم افزار ایویوز بیان می­گردد و نتایج مطرح می­گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد