alfablog

alfablog

پایگاهی جهت بالا بردن علم و دانش
alfablog

alfablog

پایگاهی جهت بالا بردن علم و دانش

دیگ بخار استاندارد ازجمله دیگ زغال سنگ سوز و منبع کویل دار

دبگ بخار

از دیگر کاربردهای دیگ بخار میتوان به کارواشها، رستورانها و هتلها، اماکن عمومی و حتی فروشگاههای کوچک و بزرگ اشاره کرد که هوایی مطبوع و دلپذیر را در محیط برقرار میکند و نیز در افزایش بازدهی صنایع نقش تاثیرگذاری دارد. واحدهای زغال سوز کوچک از لودر برای انتقال سوخت زغال سنگ دیگ بخار از محل ذخیره به یک بالابر سطلی استفاده می کنند که زغال را وارد محل تغذیه زغال سنگ می کند. از ظرفیت 50 کیلوگرم بر ساعت تا 500 کیلوگرم بر ساعت قابلیت ساخت در طرح عمودی را دارد و در ظرفیت های بالاتر از آن فقط طرح افقی قابل اجرا می باشد. دیگ بخار 5 تن از قابلیت تبخیر با فشاری بالاتر از 16 اتمسفر برخوردار است، این دستگاه بازدهی بالایی در تولید بخار دارد چرا که مجهز به سه پاس حرارتی است؛ همچنین دیگ 5 تن 5000 کیلوگرم بخار را در عرض یک ساعت با فشار بالا تولید میکند. دیگ بخار افقی Horizontal دارای ظرفیت 100 تا 1500 کیلوگرم است. تغذیه کننده ها پس از توزین دارای تسمه نقاله کوتاه (تا 5 فوت درازا) هستند که برای تغذیه زغال به پودرکننده ها استفاده می شوند.

دیگ زغال سنگ سوز

دیگ های بخار اصولا در سه نوع واترتیوب و فایرتیوب و طرح ترکیبی ساخته می شوند. دیگ زغال سنگ سوز شرکت پاکمن ، دیگ های آبگرم فولادی سه پاس می باشند که تا ظرفیت 1.000.000Kcal/h تولید می شود. رسوب زدایی دیگ بخار تشکیل رسوب بر روی سطح حرارت خوار مجاور آب در دیگ بخار.، بعلت تماس ناخالصی های موجود در آب با سطوح داغ آن می باشد. رسوب زدایی دیگ بخار. ضمن اینکه در صورت انجام نشدن عملیات تخلیهی خاکستر در زمان مناسب، در مدت زمان کوتاهی داخل کوره، لوله­ها و حتی خروجی دودکش، شاهد رسوب ذرات جامد و دوده بر روی سطوح خواهیم بود. ملزومات معمول زغال پودر شده خروجی از این قسمت عبور حداقل %85 زغال از سرند 200 چشمه ای و حداکثر 5 درصد از سرند 5 چشمه ای است. آسیاب سنگی به صورت جفت است شامل یک سنگ متحرک در بالا که به طور معمول کمی مقعر است و سنگ زیرین که کمی محدب است. کمی آن را تحریک کرده و با کمی هوا مخلوط کنید تا درست مثل زغال یک مخلوط انفجاری درست کنید. با چرخش درام گلوله ها حرکت کرده و روی زغال می ریزند و تکرار متمادی این کار باعث پودر شدن زغال می گردد.

منبع کویل دار

نوعی از تجهیزات پودرکننده، منبع کویل دار آسیاب گلوله ای است که شامل یک درام استوانه ای بزرگ است و به صورت افقی و روی محور خود نصب می شود و داخل آن پر از گلوله های چدنی است. این چکشها روی تجمع زغال ضربه زده و آن را پودر می کنند که توسط هوا منتقل می گردند. نوعی از تجهیزات پودرکننده، آسیاب گلولهای است که شامل یک درام استوانهای بزرگ است و به صورت افقی و روی محور خود نصب میشود و داخل آن پر از گلوله های چدنی است. در برخی از مشعل زغال سنگ سوز دیگ بخار به جای غلتک گلوله قرار داده می شود. در مورد بستر چرخان، ذرات کوچک تر توسط دود به خارج کوره منتقل و پس از گذر از بویلر بازگردانده می شوند. مکانیزم کنترلی سوم با استفاده از یک ترموستات عمل میکند تا با دستیابی به دمای مورد نظر جلوی تغذیهی زغال سنگ به مشعل را بگیرد. این نوع دیگهای بخار معمولاً، شامل بدنه اصلی، صفحه - لولههای جلو و عقب، کوره و اطاقک برگشت میباشد که پس از مونتاژ و جوشکاری ابتدا کامل مورد آزمایشهای غیر مخرب (پرتونگاری، اولتراسونیک، مایع نافذ و…) قرار گرفته و سپس عملیات تنشگیری آنها در کوره مخصوص انجام میگیرد.

دیگ بخار استاندارد

بویلرهای صنعتی بخار جدید سوخت مایع سوز امکان سوزاندن کالم را دارند. دیگ بخار زغال سنگ سوز-دیگ آبگرم زغال سنگ سوز جهت استفاده در مناطقی که سوخت مایع گران بوده و امکان سوخت رسانی گاز، گازوئیل و سایر سوخت ها فراهم نمی باشد کاربرد دارد و بیشتر جهت صادرات به کشورهای همسایه مخصوصا افغانستان که دارای منابع زغال سنگ می باشد، تولید می گردد. یک اپراتوری که در واحد سوخت زغال سنگ دیگ بخار کار می کند باید از مشخصه های مشعل دیگ بخار و بویلر صنعتی بخار و تاثیر تغییر این مشخصه ها در احتراق آن آگاهی کافی داشته باشد. زغال باید کاملاً خشک باشد چون خود آن آب دارد و ممکن است در آسیاب گل شود. برای خشک کردن زغال، هوای پیش گرم شده به آن اعمال می شود. به صورت سوسپانسیون سوزانده می شوند (طوری در هوا غوطه ور می شود که بسیار شبیه سوختن نفت است) از نظر سختی پودر کردن درجه بندی می شوند. به عبارت دیگر، گازهای حاصل گرم و زمانی که در حال افزایش در بخش راست، به دست آوردن سرعت خاص، و این افزایش در جریان گازهای حاصل از طریق دودکش فراهم می کند.

منبع : بخارشعله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد